Sekadar ingin berkongsi...

Dalam kehidupan ini kita sering alpa, kekadang terpana dengan perkara yg mengganggu rutin harian....
Blog ini sekadar perkongsian ... mengeratkan silaturrahim .... dan catatan harian seorang ibu yang sentiasa menginginkan yg terbaik buat permata hatinya.... blog santai...... lepak... dan sekadar ingin bertukar idea... yuuuuuuuuuuuuuhu.. here we go!!

La Dolce Ameera

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

My lill future baby...

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Saturday, May 14, 2011

Oh ... Ameera! 12/5/2011

0300 am: Aku mendengar Ameera mennagis dan muntah... Aku ni mmg jenis tidur mati... Nsb baik hb ni peka n berjaga buat Ameera! Selalu mcm tuh... haha... bertuah dpt suami Mr Hb ni.... Alhamdulillah! Ternyata ubat muntah liquid itu tidak memberangsangkan.... Dalam gap hampir 6 jam itu.. Mr Hb menyuakan ubt pamperine -half dose suppository buat ameera.... lepas itu dia kelihatan lena... n mampu minum ORS. Mungkin terlalu haus air garam dehidrat itu langsung  tidak menganggu perhatiaanya...Mr  Hb n Ameera menyambung tidur mereka yg terganggu. Dikesempatan ini aku sempat menyidai 2nd round washg clothes /blanket yg terkena muntah  td..... then prepare barangan dan kelengkapan Ameera, Hb n aku dalam beg galas besar.... InsyaAllah pagi ini kami akan membawa ameera ke Al islam untuk further investigation... Aanak aku itu sudah flatted langsung! ringan benor bila angkatnya.... n perutpun tinggal rangka sahaja! Selesainya aku sms click junior ku Sheikher & admin exec... menyatakan aku EL pagi itu.... waktu itu jam 4 am....Then aku sambung tidur...........

0805 am -1130 am; Aku terlajak tidur ... alarm subuh lgsg x kedengaran.... Azan auto dl laptop yg kuat tu pun x perasan... Subuh itu aku tinggalkan secara tidak sengaja Ampun  Ya Allah.... Mr Hb pun tersedar bila telefon cellnya berbunyi....panggilan dr office... byk btul urusannya pagi itu...  Kasihan melihatnya...."B gi lah kerja, Ila bawa Ameera gi Al Islam... apa2 nanti Ila call b... Dun worry!'', kataku melihat kesibukkannya.... dgn menjawab outlook n cell phonenya! B mungkin x sampai hati melihat Ameera kelembikan x bermaya... hr tu dia decide untuk EL juga!...
PAgi itu breakfast x seberapa... aku menggorengkan Ameera fries...... dgn lahap dia makan.. lepas 6 fries jer dia dah bosan...Selepas pamperine supposiry dia tidak muntah tapi jam 10 pagi dia cirit plak............Selesai  memunggah barang dan kelengakpan lain kedlm kereta.. kami bertolak ke Al islam

.




No comments:

Post a Comment